Kaç tane ateşleme bobini var?
Dörtlü kıvılcım ateşleme bobinleri, dört silindirli motorlardaki iki çift kıvılcım bobininin yerini alır. Bu bobinlerin, her biri kontrol ünitesinin bir çıkış aşaması tarafından kontrol edilen iki birincil sargısı vardır.
Bobin arızalı ise ne olur?
Araç hiç çalışmaz: Bobin tamamen arızalandığı için ateşleme yapamaz. Ateşleme olmadığı için araç çalışmaz. Araç patinaj yapar: Bu durum genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlaktan kaynaklanır. Birden fazla bobin bulunan araçlarda bobinlerden biri arızalanırsa bazı durumlarda araç tekler.
Ateşleme bobini tek değişir mi?
Ateşleme bobinleri tamir edilemeyen tek kullanımlık yedek parça kategorisine girer. Aracınızın ateşleme bobini bozulduysa, yenisiyle değiştirmeniz gerekir. Önemli bir uyarı: pim ve soket bobini kullanıyorsanız ve bunlardan biri bozulduysa, diğerlerinin de kısa sürede bozulacağından emin olun.
Bobin kaç yılda değişir?
Ateşleme bobininin ortalama ömrü 160.000 kilometre olmasına rağmen sürüş koşullarına ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arızalar meydana gelebilir.
Ateşleme bobini orjinal olmazsa ne olur?
Bir bobin arızalandığında, etkilenen ilk şey aracın performansıdır. Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve çalıştırılması zorlaşır. Aracın çekişi azalır, bu da yakıt tüketimini etkiler. Ateşleme bobini arızası doğrudan aracın performansını düşürür ve yakıt tüketimini artırır.
Arızalı bobin bujiyi bozar mı?
Değiştirilmezse, diğer bobinler zamanla bozulacaktır. Tüm bobinler çalışmıyorsa, aracınız stop edecektir. Bobinin maliyetinin artması kaçınılmazdır. Ayrıca bujilere de zarar verir.
LPG ateşleme bobinini bozar mı?
Bunlar arasında; LPG’nin tutuşma direnci benzine göre daha yüksek olduğundan ve LPG ayarları çok fakir karışımla çalışacak şekilde tasarlandığından, motor harareti yükseldiğinde bobin kabloları kopabilir.
Bobin arızası silkeleme yapar mı?
Ateşleme Bobini Arızasının Belirtileri Ancak ateşleme bobini olması gerekenden düşük voltaj üretiyorsa, motorda tekleme, çalıştırmada zorluk, kaba yakıt sızıntısı, sallanma, titreme ve vuruntu, yolda stop etme gibi durumlar ortaya çıkabilir.
Bobin arızası yağ yakar mı?
Yağ sızıntıları ateşleme bobini arızasının belirtilerinden biridir. Aşırı ısınma çatlaklara ve yağ sızıntılarına neden olur.
Araç neden bobin yakar?
Bobinlerdeki sorun düşük voltaj veya yüksek voltajlı aküden kaynaklanabilir. Bu durum araçlarda farklı sorunların ortaya çıkmasına neden olur. Bu nedenle vakit kaybetmeden akünün değiştirilmesi gerekir. Bu şekilde sorun çözülebilir.
Bobin arızası motor ışığı yakar mı?
Sert çalıştırma ve dengesiz rölanti: Arızalı bir bobin, motorun düzensiz çalışmasına ve soğukken veya rölantideyken çalıştırılmasının zor olmasına neden olabilir. Motor kontrol ışığı: Bazı araçlarda, bir bobin arızası motor kontrol ışığının yanmasına neden olabilir.
Ateşleme bobini ses yapar mı?
Bujilerdeki yanma süreci: Ateşleme bobininin arızalanması, bujilerdeki yanma sürecini etkileyebilir. Bu, aracın performansını etkileyebilir. Gürültü: Ateşleme bobininin arızalanması, araçta alışılmadık seslere neden olabilir. Bu ses, sürüş sırasında duyulabilir.
Ateşleme bobini bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Ateşleme bobini arızası durumunda, sorunu belirli yöntemlerle anlamak mümkündür. Bobin bozulmuşsa, aracın motoru titremeye başlar, rölantide kendiliğinden durur, marşa basıldığında motor geç ve zor çalışır, aracın çekişi kesinlikle azalır ve bu nedenle çok fazla yakıt tüketmeye başlar.
Buji bobin kaç binde değişir?
Motorlu taşıtlardaki bujilerin düzenli bakımları kapsamında, yaklaşık 15 dakikada bir kontrol edilmesi gerekir.
Bobin yanması neden olur?
Bu akım değerlerinden sonra kontaklar birbirine yapışabilir. Bobin yanmasının nedeni: Kontaktörün bobin uçlarına uygulanan voltaj normalden düşük veya yüksekse bobin yanabilir. Hava boşluğundaki toz ve yabancı cisimler de buna katkıda bulunur.
Ateşleme bobini diğer adı nedir?
Endüksiyon bobini veya ateşleme bobini, benzinli motorlarda silindirde sıkıştırılmış hava-yakıt karışımını ateşlemek için kullanılan mekanik bir parçadır. Ateşleme bobini, ortak uçları olan iki sargıdan oluşur.
Ateşleme sırası nasıl bulunur?
Çok silindirli motorların ateşleme sırasını bulmak için, varsa araç kataloğuna bakarız. Araç kataloğu yoksa, krank milini dönüş yönünde çevirip, ilk silindirin egzoz valfinin açılıp kapanmasını kontrol ederiz. Daha sonra, hangi egzoz valfinin açılıp kapandığına bakılmaksızın, bu silindirin ateşleme sırasıdır.
LPG ateşleme bobinini bozar mı?
Bunlar arasında; LPG’nin tutuşma direnci benzine göre daha yüksek olduğundan ve LPG ayarları çok fakir karışımla çalışacak şekilde tasarlandığından, motor harareti yükseldiğinde bobin kabloları kopabilir.
Bobine elektrik gelmezse ne olur?
Bobin güç almıyorsa, motorunuz çalışmayacaktır. Bu ciddi bir sorun olabileceğinden, sorunun nedenini belirlemek ve sorunu mümkün olan en kısa sürede çözmek önemlidir. Bobindeki güç nereden geliyor? Bobin, kontak anahtarı ve akü tarafından çalıştırılır.